13 juli 2010

Rossi beslist woensdag over deelname Sachsenring

Valentino Rossi kwam maandag voor de tweede keer sinds hij zijn been brak in actie tijdens een test. Op het circuit van Brno reed de Yamaha-rijder 46 ronden op een Yamaha YZF-R1, van het World Superbike-team van de Japanse fabrikant. Hij kwam daarin tot een tijd van 1.59.135 en hield een goed gevoel over aan de test.

Komend weekend wordt de Duitse Grand Prix op de Sachsenring gereden en de Italiaan hoopt die race te kunnen halen. Een beslissing daarover volgt op woensdag. Mocht hij het niet redden, zal testrijder Wataru Yoshikawa opnieuw zijn vervanger zijn.


“Het ging erg goed. Ik voelde me vandaag ook veel beter dan in Misano, al was ik na een paar ronden behoorlijk moe. Het is dan ook nog de vraag of ik een hele race kan volhouden. Woensdag zullen we nog wat röntgenfoto’s nemen en dan zullen mijn dokters en ik beslissen of ik op de Sachsenring in actie zal komen”, aldus Rossi. “Ik heb wel genoten en heb zelfs wat werk aan de afstelling kunnen doen! Ik wil het WSB Team nog bedanken voor deze kans.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten