29 mei 2014

Rossi gaat voor winst in driehonderdste Grand Prix


Valentino Rossi maakt zich komend weekend op voor zijn driehonderdste wedstrijd op het circuit van Mugello. De Italiaan scoorde al negen wereldtitels, 106 overwinningen en pakte 59 pole-positions in het wereldkampioenschap voor wegracen.

"Ik ben hier niet heel blij mee want dat betekent dat ik oud ben, maar ik ben wel blij dat ik nog steeds in een goede vorm ben en de snelheid niet ben verloren", aldus de 35-jarige Yamaha-coureur, die uitkijkt naar zijn thuiswedstrijd. "Het is een prachtig circuit en ik heb het er altijd naar mijn zin, dit is toch wel één van de leukste races van het seizoen. Er zijn altijd vijfentwintig punten te vergeven, maar in Mugello gaat het ook om de eer."

Rossi zag vorig jaar de finishvlag niet na een aanvaring met Álvaro Bautista in de eerste ronde. De Italiaan put hoop uit de drie overwinningen van teamgenoot Jorge Lorenzo. "De zeges van Lorenzo betekenen dat de motor hier altijd goed en snel is."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten