17 mei 2014

Rossi wil nog zeker twee jaar door in MotoGP


Valentino Rossi heeft laten weten na dit seizoen nog zeker twee jaar door te willen gaan in de MotoGP. Ook heeft de 35-jarige Italiaan geen plannen het fabrieksteam van Yamaha te verlaten.

Rossi is sinds 2000 actief in de hoogste categorie van het wereldkampioenschap. Hij pakte drie wereldtitels met Honda, alvorens vier keer kampioen te worden met Yamaha. Na twee magere seizoenen bij Ducati keerde Rossi vorig jaar terug naar Yamaha. Sindsdien mengt hij zich weer geregeld in het gevecht vooraan, om bij tijd en wijle ook op het podium te eindigen. Dit jaar kwam hij al twee keer als tweede aan de finish, in de seizoensopener in Qatar en vorige week op het circuit van het Spaanse Jerez de la Frontera.

"Vorig jaar had ik een paar goede races en wist ik één overwinning te boeken (in Assen, red.), maar was ik in het tweede deel van het seizoen iets te ver van de top-drie verwijderd", zei Rossi in Le Mans, waar dit weekend de Grote Prijs van Frankrijk wordt gehouden. "Ik wilde kijken of het dit jaar beter zou gaan. Ik voel me een stuk beter nu en geniet nog steeds enorm van het racen. Mijn doel is om een nieuw contract te krijgen voor nog twee seizoenen. De komende twee weken zal ik hierover verder praten met Yamaha." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten