5 september 2014

Marc VDS Racing haalt Alex Marquez naar Moto2


Alex Marquez, de jongere broer van MotoGP-kampioen Marc Marquez, rijdt volgend seizoen in de Moto2-klasse. De 18-jarige Spanjaard wordt bij Marc VDS Racing Team stalgenoot van zijn landgenoot Esteve Rabat.

Marquez is dit jaar bezig aan zijn tweede volledige seizoen in de Moto3 en maakt een uitstekende indruk. De Estrella-coureur won onder meer de TT van Assen en staat tweede in de strijd om het kampioenschap, op dertien punten van koploper Jack Miller.

"Ik ben zo trots en verheugd om bekend te maken dat ik voor Marc VDS Racing Team ga racen in de Moto2", reageert Marquez. Hij heeft een contract voor twee seizoenen getekend. "Ik heb hard gewerkt om dit te bereiken en ik wil het team bedanken voor het vertrouwen in mij. Maar eerst focus ik mij nog op de Moto3. We zitten in de belangrijkste fase van het seizoen. Het is ons doel om voor de titel te vechten."

Marc VDS Racing Team voert momenteel met Rabat het Moto2-kampioenschap aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten