12 september 2008

Nicky Hayden in 2009 voor Ducati in de MotoGP


Naar verluidt heeft Valentino Rossi min of meer bevestigd dat Nicky Hayden in 2009 voor Ducati rijdt in de MotoGP.De Italiaan sprak over de overstap toen hij in Las Vegas was voor de onthulling van de 2009 Yamaha R1. Dit betekent dat de wereldkampioen van 2006 teammaat zou worden van huidig wereldkampioen Casey Stoner in het Marlboro Ducati team.


Hayden:
citaat:
Nu is de tijd voor verandering: ik moet iets anders doen. Ik kan niet al te veel zeggen op het moment, maar er komt heel binnenkort een officiële aankondiging. Ik wil echt weer deel uitmaken van team waar de neuzen dezelfde kant op wijzen en informatie met elkaar wordt gedeeld. Ik kan niet wachten tot dat moment.

Ik heb veel respect voor Casey, voor de manier waarop hij als coureur gegroeid is en de manier waarop hij zijn ding doet. Hij is gefocussed en laat zijn resultaten voor zich spreken. Ik ga geen probleem met hem hebben. De Ducati machine heeft geweldig potentieel door het krachtige blok. Casey berijdt hem heel goed, hij is sterk en verdient alle respect daarvoor. Maar ik wil er niet teveel over zeggen voordat ik de motor zelf heb bereden."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten