29 oktober 2010

Capirossi verlaat Suzuki en tekent bij Pramac

Loris Capirossi zal volgend jaar uitkomen voor Pramac, na drie seizoenen voor het fabrieksteam van Suzuki te hebben gereden. Dit heeft de Italiaanse MotoGP-formatie bekendgemaakt op het circuit van Estoril, in Portugal. Capirossi vormt in 2011 een rijderskoppel met de Fransman Randy de Puniet, die overkomt van Honda LCR.

"We zijn erg blij dat we een van de meest ervaren rijders in de MotoGP hebben weten te strikken voor volgend seizoen", liet Paolo Campinoti, de teambaas van Pramac, weten. "Loris behoeft verder geen nadere introductie. Iedereen weet wie hij is en wat hij kan. We vinden het een eer dat hij voor ons wil rijden in ons tiende seizoen en we hopen dat we hem aan zijn honderdste podiumplaats kunnen helpen."

"Ik kijk ernaar uit om weer met een Ducati te gaan rijden", reageerde de 37-jarige Italiaan, die na de seizoensafsluiter in Valencia al voor het eerst voor Pramac in actie komt. "Ik ben hard toe aan een nieuw avontuur en ben dan ook erg blij dat we eruit zijn gekomen met Pramac. Ik wil Campinoti bedanken voor het vertrouwen. Dankzij hem rijd ik volgend jaar weer op de motor waarmee ik in het verleden erg succesvol ben geweest. Ook ben ik Suzuki erg dankbaar voor de afgelopen drie seizoenen en voor het feit dat ze toestemming hebben gegeven voor mijn test in Valencia."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten