3 november 2011

Capirossi maakt zich op voor laatste race

Loris Capirossi rijdt komende zondag op het circuit Ricardo Tormo bij Valencia zijn allerlaatste race in de MotoGP. Een feestelijk afscheid wordt het echter niet, na de dood van Marco Simoncelli. "Niemand is in de stemming om iets te vieren", aldus Fabiano Sterlacchini, de technisch directeur van Pramac Racing.
"Het zal een vreemd gevoel zijn om Marco er niet meer bij te hebben", vertelde Capirossi. "We missen hem allemaal ontzettend. Eigenlijk heeft niemand zin om de baan op te gaan, maar we doen het voor hem en alle fans. De race in Valencia wordt mijn allerlaatste. Ik heb geen idee hoe ik me straks zal voelen, als ik voor de laatste keer aan de finish kom, maar ik hoop het zo goed mogelijk te doen."
Capirossi begon zijn carrière in 1990 en eindigde dat jaar en het volgende seizoen als kampioen in de 125cc. In 1992 volgde de stap naar de 250cc en in 1995 maakte hij zijn debuut in de 500cc. Na twee seizoenen keerde hij terug naar de 250cc, waarin hij 1998 kampioen zou worden. In 2000 stapte hij defenitief over naar de 500cc-klasse, die in 2002 werd omgedoopt tot de MotoGP. De 38-jarige Italiaan won negen races op het hoogste niveau.
Zijn laatste zege was in 2007, met een Ducati.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten