17 mei 2012

Motorrijder Stoner kapt er mee na het seizoen

Wereldkampioen Casey Stoner heeft aangekondigd dat hij aan zijn laatste seizoen in de MotoGP is begonnen. Om privéredenen zet de 26-jarige Australiër een punt achter zijn carrière.
"Na lang overdenken, veel gesprekken met mijn familie en vrouw zat het er al een tijdje aan te komen, maar ik zal na dit seizoen niet meer deelnemen in het kampioenschap van 2013. Ik zal mijn carrière in MotoGP beëindigen aan het einde van dit seizoen en mij concentreren op andere dingen in mijn leven", aldus de Australiër.
"Na zoveel jaren actief te kunnen zijn in de sport waarvan ik hou en waarvoor ik en mijn familie zoveel hebben opgeofferd, hebben we het doelen bereikt die we wilden behalen. Deze sport is erg veranderd en het is veranderd tot het punt waarop ik er geen plezier meer in heb. Ik heb niet meer de passie en daarom is het nu tijd om te stoppen."
"Er zijn veel dingen die mij teleurgesteld hebben en er zijn ook veel dingen waarom ik van deze sport hield, jammer genoeg is het evenwicht daarin naar de verkeerde kant gegaan. Daarom zullen we niet verder gaan. Het zou leuk zijn als ik kon zeggen dat ik nog een jaar zou blijven, maar waar houdt het dan op?"
Stoner die in 2007 de MotoGP-wereldtitel won met Ducati en in 2011 met Honda staat momenteel eerste in de tussenstand van 2012. Hij gaat met één punt voorsprong op Jorge Lorenzo het vierde raceweekend in Frankrijk tegemoet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten