4 november 2013

Roger Waters werkt aan nieuw album


Roger Waters, voormalig bassist van Pink Floyd, werd onlangs zeventig jaar - maar dat belet hem niet om carrièregewijs een hoog tempo aan te houden. Dit najaar sloot hij een drie jaar durende wereldtournee met de muziek van het Pink Floyd-conceptalbum 'The Wall' af, en hij staat alweer op het punt om een nieuwe plaat op te nemen. Dat vertelde hij vandaag tegen het Amerikaanse rocktijdschrift Rolling Stone. Het wordt zijn eerste rockalbum sinds 'Amused to Death' uit 1992.

"Ik heb gisteravond een demo van mijn nieuwe plaat afgerond", vertelde hij het muziekblad. "Het is vijfenvijftig minuten lang. Er staan songs op, maar ook meer theatrale stukken. Ik wil er eigenlijk nog niet al te veel over kwijt, maar het krijgt de vorm van een hoorspel. Het heeft personages en dialogen en het is een speurtocht. Het gaat over een oude man en een kind die er achter proberen te komen waarom er kinderen vermoord worden."

Waters zegt in het gesprek met Rolling Stone ook dat hij nog niet weet of het verschijnen van het album gevolgd zal worden met een nieuwe tournee. De zojuist afgeronde 'The Wall'-tournee, waarmee de rocker in september nog in de Amsterdam Arena stond,
telde in totaal 219 concerten en geldt met een totaalopbrengst van bijna een half miljard dollar als een van de succesvolste tours uit de popgeschiedenis. Hij weet echter niet zeker of hij wel weer op pad wil langs de arena's en stadions, zegt Waters. "Om te beginnen moet ik onder ogen zien dat ik niet het eeuwige leven heb. Ik ben nu zeventig. Zo'n tournee is echt een gigantische onderneming."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten