21 maart 2009

De Moraalridders van België

Baas NMBS steekt stiekem sigaretje op: 750 euro boete
Jannie Haek, grote baas van de NMBS, werd betrapt op roken in zijn bureau. De boete van 750 euro werd aanvankelijk betaald door zijn werkgever, maar Haek heeft die centen snel terugbetaald. Haek belooft het rookverbod in zijn bureau voortaan te respecteren.

Beaucourt rijdt 174 kilometer per uur en is rijbewijs kwijt
Dokter Luc Beaucourt is zijn rijbewijs kwijt. De man die jarenlang ten strijde trok tegen weekendongevallen werd woensdagochtend op de E34 geflitst aan 174 kilometer per uur.
In de nacht van dinsdag op woensdag merkte een politiepatrouille een
BMW op die aan hoge snelheid de oprit in Vosselaar nam en richting Antwerpen reed. De agenten zetten daarop de achtervolging in en maanden de hardrijder aan tot stoppen. In Lille bleek het te gaan om spoedarts Luc Beaucourt (60).
"Schaam me diep"
"Ik schaam me diep, maar ik kan de klok niet terugdraaien. Ik was me er niet van bewust dat ik zo snel reed", aldus Beaucourt. Hij keerde net terug van een bespreking over een benefiet voor Myanmar, en moest 's morgens vroeg op. "Het was pikdonker en er was weinig verkeer. Eigenlijk heb ik alleen mezelf in gevaar gebracht."
Moraalridder
Op 18 februari hield Beaucourt een laatste keer zijn voordracht over weekendongevallen. Hij trok er jarenlang mee door ons land. "Er zullen mensen zijn die het plezierig vinden dat ze dé moraalridder te pakken hebben. Dat is de tol die ik al zeker moet betalen", zucht Beaucourt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten