26 maart 2009

Kawasaki neemt toch deel aan WK MotoGP


De Japanse groep Kawasaki Heavy Industries (KHI) zal toch een motor inzetten in het WK snelheid voor motoren. De Italiaan Marco Melandri zal de kleuren van het team verdedigen in de MotoGP, de koningsklasse.

In januari had Kawasaki nog aangekondigd dat het zich terugtrok uit het WK om de kosten te drukken in deze tijden van economische crisis. Volgens een verantwoordelijke van de groep besteedde Kawasaki elk jaar ongeveer vier miljard yen (32 miljoen euro) aan het kampioenschap.

Update:
Met het tekenen van het contract met Hayate is zijn tweejarige overeenkomst met het oude Kawasaki team komen te vervallen. Hij heeft bevestigd dat hij zal starten op de Ninja ZX-RR zonder dat er in de loop van het seizoen verdere ontwikkelingen zullen zijn vanuit de Kawasaki fabriek.
"Het contract met Kawasaki is ontbonden en ja, ik heb financieel best veel ingeleverd maar het belangrijkste was dat ik op zoek wilde naar zekerheid," zei de Italiaan iets meer dan een week na zijn eerste test met de Hayate in Qatar.
"Ik heb niets te verliezen, een maand geleden was ik op een haar na werkeloos en nu ben ik onderdeel van een team dat puur en alleen voor mij zal werken, dat geeft mij veel motivatie en daarnaast wil ik graag bewijzen dat de keuze van Kawasaki om hun steun aan het team als fabriek stop te zetten, niet de juiste is."

link: http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=18957

Geen opmerkingen:

Een reactie posten