12 april 2010

Vernieuwde website van Roger Waters

Op maandag 12 april 2010 is de vernieuwde website van Roger Waters gelanceerd. Op deze nieuwe website is direct veel informatie te vinden over de nieuwe wereldtournee van Roger Waters, The Wall 2010-2011.
Sinds het album in 1979 werd opgenomen, is 'The Wall' al 31 keren opgevoerd met een muur tussen de band en het publiek.


"Ik was een jongeman toen ik 'The Wall' schreef. Niet zo jong meer, ik was 36, maar ik heb er lang over gedaan om mijn angsten te overwinnen. Sindsdien is het me beginnen dagen dat het verhaal van mijn angst en verlies een allegorie is voor bredere problemen: nationalisme, racisme, seksisme, religie, noem maar op. Al die zaken worden gedreven door dezelfde angsten die mijn jonge leven bepaalden".

'The Wall' werd goeddeels door Waters geschreven en werd vergezeld van de gelijknamige film. Pink Floyd toerde in 1980 en 1981 met het album, maar Waters stapte in 1984 uit de band. In 1990 voerde hij 'The Wall' solo op in Berlijn, om de val van De Muur luister bij te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten