1 november 2009

DE beste site op het net over aquariumhouden!


Aquarius Tubanti is een site over techniek, chemie, en biologische processen in en rondom het aquarium.Van bio-CO2 tot het bouwen van een houten aquarium.


Deze site is voor mij nog altijd DE beste die er op het ogenblik op het net te vinden is!!!
Ongelooflijk volledig, prachtig geschreven, knappe foto's, ik ben daar dus diep van onder de indruk , kortom een site om regelmatig te bezoeken!!


Aquarius Tubanti

Een van de grote voorbeelden in de Nederlandse aquarium wereld was Adriaan Briene. Zijn artikelen over de verlichting van het aquarium, de waterwaarden, evenwichten Co2 en nog vele anderen worden door vele aquarianen gebruikt als voorbeeld en als referentie. Helaas is Adriaan in 2010 overleden in een poging een drenkeling te redden. Tijdens de reddingspoging werden beiden gegrepen door twee hoge golven waarbij ze beiden het leven lieten. Helaas is zijn website Aquarius Tubanti niet meer online, voor zijn oude website is niet bekend hoe lang deze nog online zal blijven. Om zijn artikelen voort te laten leven zijn ze met toestemming van zijn broer naar deze website gekopieerd. Onze dank gaat dan ook uit naar Adriaan voor het onderzoeken en schrijven van deze fantastische artikelen.
Ik ben er diep van onder de indruk, want ik zocht vele malen wel wekelijks in het begin naar zijn site. Ze veranderde af en toe, verplaatste zich op het net, maar niet door de hand van de meester. Nu is mijn tocht op een einde gekomen om te zoeken naar wijsheden van Adriaan, een groot verlies.

Getekend, Francois Vleminckx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten