9 januari 2010

Het opmerkelijke verhaal van Dakar-Belg Cucurachi

De 48-jarige Ennio Cucurachi (KTM) rijdt niet meer mee in de Dakar. De wedstrijdleiding zette de motorrijder eerder deze week uit koers na de vijfde etappe. Op de rustdag doet hij zijn verhaal.
"Na een valpartij in de duinen was ik na wat sleutelwerk aan mijn motor rond middernacht in mijn tent gekropen. Ondanks een slaapmiddel kon ik de slaap niet vatten en dus ging ik na amper een uurtje rusten toch maar weer op pad, totaal versuft van het slaapmiddel. De eerste vijf uur kwam ik bijna niet vooruit en toen ik het eerste checkpoint bereikte, ben ik langsgegaan bij een Chileense dokter en heb ik een uurtje geslapen in een ziekenwagen. Dat deed deugd en dus besloot ik verder te rijden. Een uurtje rijden, een half uurtje slapen, zo wou ik het bivak bereiken." "Wat later viel ik opnieuw, niet zo erg maar de motor lag op mijn been. Ik was te vermoeid om die motor van me af te duwen zodat ik besloot om wat te rusten en op krachten te komen. Ik heb een uurtje geslapen tot een collega-deelnemer me vond, me wekte en de motor van me afduwde.
De man bracht tegelijk de wedstrijdleiding op de hoogte. Even later landde een helikopter met koersverantwoordelijken. Zij namen me uit wedstrijd. Het was een triest moment. Ik was in tranen want ik wou absoluut verder doen. Maar volgend jaar kom ik terug! Tot mijn 50e zal ik deelnemen aan de Dakar. Nog twee keer dus."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten