6 januari 2012

Rossi staat nog steeds achter keuze voor Ducati


Valentino Rossi zegt geen spijt te hebben van zijn beslissing om voor Ducati te gaan rijden, ondanks dat zijn eerste jaar bij het Italiaanse merk niet bepaald van een leien dakje verliep. De oud-kampioen stond dit jaar maar één keer op het podium.
"Er zijn wel momenten geweest dat ik even baalde, maar uiteindelijk was dit gewoon iets wat ik moest proberen", zei Rossi in het blad MCN Sport. "Ik vind dan ook niet dat ik een verkeerde beslissing heb genomen. Ik zie nog steeds een mooie uitdaging in het rijden voor Ducati. Het is ook gewoon beter om iets te proberen en dat het dan even iets moeilijker gaat, dan dat je het niet probeert en je de rest van je leven rondloopt met de vraag: 'Wat als?' Ik heb dus geen spijt van mijn besluit om bij Ducati te gaan rijden. Het spijt me voor de fans dat ik dit jaar geen geweldige dingen heb laten zien, maar dit avontuur is nog niet ten einde."
Rossi eindigde dit jaar voor het eerst in zijn carrière buiten de top-drie in het MotoGP-kampioenschap. Met 139 punten was hij slechts zevende in de eindklassering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten