24 augustus 2012

Wereldkampioen Casey Stoner moet onder het mes en mist MotoGP van Tsjechië


Casey Stoner, regerend wereldkampioen in de MotoGP, moet geopereerd worden aan de voet en kan dit weekend niet deelnemen aan de GP van Tsjechië. Dat maakten de organisatoren donderdag bekend.
De Australiër kwam vorige zaterdag ten val tijdens een training op het circuit van Indianapolis en liep daarbij onder meer een enkelbreuk op. Niettemin startte hij een dag later in de GP, met een speciale laars om de voet, en werd vierde. Daardoor bleef hij op een derde plaats in de WK-stand.

“We hebben nog geen idee wanneer ik zal kunnen terugkeren, dat ligt aan de operatie en hoe snel ik daarvan kan herstellen. We hebben echter nog wel een seizoen af te maken en ik wil niet zomaar opgeven, ik wil zo snel mogelijk weer racen. Ik moet mijn werk en mijn carrière afmaken, het op deze manier laten eindigen zou niet goed zijn dus ik zal zo snel mogelijk terug keren om nog aan zoveel mogelijk races te kunnen deelnemen." 

Ook Nicky Hayden moet passen voor de GP van Tsjechië, de twaalfde WK-manche van het seizoen. De Amerikaan kwam net als Stoner ten val in Indianapolis en verwondde daarbij zijn hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten