4 januari 2013

Roger Waters sluit reünie Pink Floyd uit



Roger Waters (69) ziet zichzelf nooit meer optreden met Pink Floyd. Hij stapte in 1985 uit de band en hoewel hij tijdens zijn solotournees nog volop nummers van Pink Floyd speelt, zal hij nooit meer samen spelen mey David Gilmour en Nick Mason.
"Ik kan het niet doen. Vanavond ga ik uit eten met Nick. Hij zou meteen weer met Pink Floyd willen optreden. Maar ik ben om heel goede redenen uit de groep gestapt. Het was in 1985 afgelopen en het is nog altijd afgelopen voor mij".

In 2005 begon Waters opnieuw nummers van Pink Floyd live te brengen nadat de organisatoren van de Franse Grand Prix in Magny-Cours hem dat hadden gevraagd.

"In een brief vroegen ze me 'ga je 'The Dark Side of The Moon' volledig spelen, en breng je Nick Mason mee?' Ik vond het een vreemde gedachte maar zag er geen graten in".

Hij toerde in 2006 en 2007 en dat was volgens hem wat hij nodig had om zich te vestigen als soloartiest.

"¿Plots toerde ik met een merknaam, The Dark Side Of The Moon, en mensen hadden plots door wie ik was. Kunnen toeren met mijn band in plaats van met Pink Floyd was mijn doorbraak".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten