18 december 2008

Geslaagde sleutelbeenoperatie voor Gibernau



MotoGP-rijder Sete Gibernau is maandag 2 december succesvol geopereerd aan zijn sleutelbeen, in het Universitair Instituut Dexeus te Barcelona. Bij de 35-jarige Spanjaard, die volgend jaar terugkeert in de hoogste motorsportklasse met het nieuwe Onde 2000-team, is een metalen plaat bij zijn sleutelbeen verwijderd.

"De operatie is goed verlopen", verklaarde Gibernau tegenover de officiële MotoGP-website. "Na overleg met dokter Ginebreda heb ik besloten dat het het beste was om de metalen plaat, die ik al sinds 2006 heb, weg te laten halen, zodat ik er tijdens het seizoen geen hinder van zal ondervinden. Het lijkt erop dat mijn sleutelbeen zeer goed is hersteld. Ik heb geen speciale revalidatie nodig, dus ik kan gewoon kerst gaan vieren met mijn gezin. Ik kijk er naar uit om daarna weer te gaan rijden."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten