31 oktober 2009

Tadao Baba (64) - Father of the Fireblade




In 2004 heeft Tadao Baba (64) - Father of the Fireblade
afscheid genomen van Honda.
Tadao Baba, the man who built the FireBlade, talks openly about retirement, smoking and crashing the odd Honda now and then...
En wat hebben ze U gegeven als pensioengeschenk?
Ik had een groot afscheidsfeest en Honda gaf me een zuiger van elk model Fireblade gemonteerd op een houten plaquette. Ze staan op een plank in mijn huis, ik ben erg trots op mijn tijd toen ik werkte voor Honda.

Wat is de beste motorfiets waar je ooit hebt mee gereden?
Wel, het meest interessante model waar ik heb mee gereden is de Ducati 916. Het was een zeer eenvoudig ontwerp en zeer spannend natuurlijk. Ik verkies het gevoel van een inline vier motor, maar als ingenieur vond ik de Ducati 916 zeer interessant om te rijden en te bestuderen. Kijk de Italiaanse motorfietsen zijn veel beter dan de 'Japanners'. Het Fireblade team is enige tijd bezig geweest met het bestuderen van Ducati toen we een nieuw model gingen maken. Het was een inspiratiebron voor ons.

lees meer:..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten