10 juni 2009

Welk middel beschermt het beste?



Een test van allerlei middeltjes die je motor (zouden moeten) beschermen.


Naar aanleiding van een discussie op Motor-Forum.nl over of ACF50 of WD40 of andere middeltjes nou echt zo goed zijn om je motor tegen pekel en andere troep te beschermen, heeft Syhoro onderstaande test bedacht en uitgevoerd.


"Ik koop zeven "pisbakplamuurmessen" van de Gamma en hang ze op aan een lijn in de buitenlucht.

Ze worden als volgt behandeld:

1. onbehandeld

2. roomboter

3. WD-40

4. ACF-50

5.Tectyl Superwax

6. Vaseline7 S100

Eens per week spuit (nevelstand, concentratie: 1 liter water met theelepel zout) ik er wat zout water op. Afgezien van het zoute water, doet de natuur de rest. Regelmatig publiceer ik de foto's en de test gaat ongeveer 4-5 maanden duren. Ik doe geen alu test, want het gaat gewoon om de beschermingsfactor van al deze wondermiddelen."
Hieronder vind je de testresultaten. Met dank aan Motor Stop Helder voor het beschikbaar stellen van de webruimte.

Bekijk de eindresultaten van deze test op volgende Link:

2 opmerkingen:

  1. Weeral leuke en nuttige info...hoe is het trouwens met uw vissen? Leven die nog? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de vissen alles OK. Geen belangrijk nieuws te melden op het ogenblik(geen nakweek). Vlindervissen doen het goed, af en toe enkele larven. En ik weet het de vissenmannen blijven op het ogenblik wat op hun honger zitten. Maar jij begrijpt waarom, dus Tom nog even geduld en uw komt weer alles te weten over de vissen hier!
    En natuurlijk over de plannen die ik ga uitvoeren voor een nieuw project!

    BeantwoordenVerwijderen