6 augustus 2009

Geniet van het internet voor het te laat is !!

Surfen op het internet, het is iets van alle leeftijden. Maar als het van de Duitse internetprovider Deutsche Telekom afhangt, moet daar maar eens paal en perk aan worden gesteld. Zo werd Werner Schilla een internetaansluiting geweigerd omdat hij te oud zou zijn."

Kortelings geleden kreeg Schilla een brief in de bus. In de brief kon de man lezen waarom hij geen internetaansluiting meer kreeg: te oud. Een telefoontje naar Deutsche Telekom bracht ook geen zoden aan de dijk. “Ik mag geen contract met u opstellen, u bent boven de tachtig, dus te oud”, aldus een medewerker van de internetprovider.
Schilla is verontwaardigd.
“Dat is een onbeschoftheid! Ik voel me gediscrimineerd. Alleen maar omdat ik boven de tachtig ben, mag ik geen contract meer sluiten met de Telekom? Ik ga toch ook boodschappen doen, in de supermarkt is er toch ook geen leeftijdsgrens”.
Een woordvoerster van de internetprovider bevestigt dat het bedrijf liever ziet dat bejaarden langskomen in een winkel als zij een contract willen afsluiten. Zo kan een adviseur nagaan of zij alles goed hebben begrepen. “Het gaat om een beschermende functie”, aldus de woordvoerster.
Werner Schilla neemt geen genoegen met die reden.
“Het is toch niet omdat ik wat ouder word dat ik automatisch idioot ben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten