http://world.honda.com/HRC/products/dream50r/
The 2004 Dream 50R commemorates Honda's early racing history and the dream Mr. Honda had for international competition.
Honda heeft in 2003 een nostalgische machine gerepliceerd. Het gaat hier om een 50cc 4takt machine waar in de jaren zestig mee geracet werd.
Waarom ze van de brommer (of motor, net hoe je het wilt noemen) een replica hebben gemaakt is niet helemaal duidelijk. De een zegt dat het uit pure nostalgie is, de ander zegt dat het gedaan is vanwege overwinningen in de racerij. Het doet er niet toe waarom ze het deden, het gaat om het resultaat! De Honda Dream 50 R is de naam van de machine. Het is een 2 cilinder 4-takt machine. Het blok genereert zo'n 7pk met 50cc en was, niet onbegrijpelijk, een populaire racer.
Verder heeft het fietsje zes versnellingen, schijfremmen, 18 inch wielen, twee mooie zwarte uitlaatjes, en een drooggewicht van 71 Kg.
Deze replica is tot in de kleinste details nagebouwd. Er zijn er 30 gemaakt, en deze zijn allemaal verkocht. De prijs van de machine was 5000 euro.
Motor
49cc viertakt motor produceert 7 pk bij 13.500 tpm.
HRC (r) racing onderdelen omvatten: nokkenas, ventiel veren, lage wrijving cam keten, krukas en lichtgewicht AC generator.
Six-speed close-ratio transmissie.
Big-boring carburetor en speciale verzamelleiding voor optimale macht.
Race-ready motor functies olie afvoer bout met gat voor lockwire te voldoen aan race regelgeving
49cc viertakt motor produceert 7 pk bij 13.500 tpm.
HRC (r) racing onderdelen omvatten: nokkenas, ventiel veren, lage wrijving cam keten, krukas en lichtgewicht AC generator.
Six-speed close-ratio transmissie.
Big-boring carburetor en speciale verzamelleiding voor optimale macht.
Race-ready motor functies olie afvoer bout met gat voor lockwire te voldoen aan race regelgeving
Chassis:
Lichtgewicht stalen frame.
Gewicht te besparen aluminium spatborden voor en achter.
Aluminium olie catch tank.
Showa (r) voor-en achtervering zijn gekalibreerd voor het spoor voor een optimale handling en stabiliteit.
Uitlaatsysteem functies een eendelig expansie kamer en uitlaat.
Lichtgewicht stalen frame.
Gewicht te besparen aluminium spatborden voor en achter.
Aluminium olie catch tank.
Showa (r) voor-en achtervering zijn gekalibreerd voor het spoor voor een optimale handling en stabiliteit.
Uitlaatsysteem functies een eendelig expansie kamer en uitlaat.
Extra functies
Tachometer staat blijkt 18.000 toeren per minuut is direct gemonteerd op frame.
Front nummerplaat en chainguard als standaard uitrusting.
Tachometer staat blijkt 18.000 toeren per minuut is direct gemonteerd op frame.
Front nummerplaat en chainguard als standaard uitrusting.
Model:AR02
49ccBoring x Slag:40,0 x 39,6
Compression Ratio:11.7:1
Max Power:5.14kw (7 pk) / 13500rpm
Carburetor:PC20
Ontsteking:CIO
Koppeling:NATTE MULTI PLATE
Transmissie:6 versnellingen
Totale lengte:1790mm
Totale breedte:615mm
Totale hoogte:945mm
Wielbasis:1195mm
Droog Gewicht:71kg
Brandstoftank:6.2LITER
Remmen:Enkele hydraulische schijf voor en achter
Banden Voor:2,50 x 18 Achter:2,50 x 18
Frame/Kleur: Zilver DIAMOND
Mooie machine, Genoemd aantal klopt niet ipv van 30 stuks zijn er 1000 gemaakt, waarvan er 400 naarde USA zijn gegaan, mogelijk zijn er veel meer gemaakt, dat gebeurt vaker. Bovendien heeft het blok maar een cylinder wel 2 bovenliggenden nokkenassen.
BeantwoordenVerwijderenDank voor de info. Anoniem. Het blijven heel mooie machines die met een standaard 50 cc circa 90 km per uur kunnen halen.
BeantwoordenVerwijderenHet is een 1 cilinder en geen 2 cilinder.
BeantwoordenVerwijderen