23 augustus 2009

Terug een terrarium?











Naar aanleiding van verschillende gesprekken en door het gaan nemen van foto's van de Mast zijn gifkikkers komt toch die verdrongen voorliefde voor kikkers ergens in het achterhoofd naar bovendrijven! MIJN BLOG VERWIJST ER ZELFS NAAR...Mijn laatste terrariums dateren al van enkele jaren geleden en daar verzorgde ik de Amerikaanse boomkikker (Hyla cinerea) in (Artikels hierover kun je vinden onder LABELS: "verschenen publicaties"). Heb daar ook succesvol mee na gekweekt wat toch nog altijd iets is waar ik fier op ben.
Daarom toch eens rondpiepen op het net wat er zoal allemaal veranderd (verbeterd is).
Niet dat het zal doorgaan maar toch, je weet maar nooit wat zich in de toekomst aanbied? En een voorbereid man is er meerdere waard!!

En toegeven rondsurfen en info opzoeken op het net is ook wel leuk!
Daarom is dit de eerste fase en zul je nog geen foto's zien (misschien komen die er ook niet), wel tekeningen van hoe mijn (kikker)terrarium er zou gaan uitzien en bedenkingen hoe ik sommige dingen 'anders' zou doen. Dus dit is eigenlijk de droomfase.................

Bovenstaande en volgende Links, in willekeurige volgorde, zijn zeker de moeite waard om eens te bekijken bij het voorbereiden en voor het zelf maken van een terrarium voor (gif)kikkers.
Wel in het achterhoofd houden en uw informeren dat er ook kant en klare (kikker)terrariums te koop zijn en die soms goedkoper uitkomen dan zelfbouw!!!

Door Luuc Bauer, Hans van der Hoeven, Loek van der Klugt, Geurt Loozekoot
met medewerking van: Gerard van Heusden, Hans Jansen, Hans Schoemaker, Hans Willems

Inhoudsopgave
Studievereniging HET PALUDARIUM
NATUUR en BOEK
Den Haag, september 1997
ISBN 90 63919980


BLIJVEN VOLGEN!!!!! UPDATE (hoop ik?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten