Gewoon even om je in je luie weekend het idee te geven dat je echt wel iets nuttigs doet met je leven.
Simon Whitlock werkt in de bouw, maar maakt ook thuis graag zijn handen vies. Hij bouwde al eens een Kawasaki H1 met lachgasinjectie en supercharger, maar de drie jaar daarna wijdde hij volledig aan dit bizarre project. Simon creëerde zes acht-in-lijnmotoren uit de cilinders van een stel S1’s en KH250’s, en stapelde ze vervolgens allemaal in één motorfiets. Samen vormen ze een 48-pitter van 4,2 liter groot. Elke achtcilinder heeft zijn eigen krukas en Jaguar E-Type distributeur. De zes motoren hangen allemaal aan één BMW-transmissie. Het vermogen wat op het achterwiel wordt losgelaten is niet bekend.
Los van alle moeilijkheden die erbij komen kijken om zoiets te bouwen, heb je er uiteindelijk niet echt veel aan. Onder het zadel zit een aparte 75cc-motor om het geheel te starten, en rijden gaat niet echt van harte. De motoren en bak wegen samen meer dan een ton, en je knieën moeten behoorlijk vuurvast zijn. Bovendien zal deze fiets wel een aardige slok benzine lusten; en olie, want het is een tweetakt. Zelfs aan de KillaCycle heb je nog meer dan aan deze Kawa. Maar wàt een briljant apparaat. (bron: bigbikeriders, via jalopnik)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten